lördag 10 januari 2015

That's it, eller?

Joh, då är det dags att röra sig nedåt sydkusten igen och denna gången blir det faktiskt med buss! Det är så svårt att beskriva med ord vad som händer med en på en sån här tur. Framförallt så låter man kroppen jobba och huvudet vila...något som händer alltför sällan hemma! 


Från en sådan här promenad tar jag framförallt med mig alla möten med människor! Grabbarna i Bodegan Teide som envisades med att bjuda på en öl och följde med ett par hundra meter tills det var dags att vända tillbaka till baren. Svenska paret med kopplingar till Dalaskogarna och svenska gänget i Puerto de la Cruz som gärna tatt med mig på nattklubb som jag var, franska paret som hade velat följa med mellan La Laguna- Santa Cruz, som jag lite smet ifrån med en tidig frukost. Oui, oui orkade jag inte med idag. Alla farbröder som har kommit och satt sig jämte mig på bänkar runt om. Ojjat sig och gett mig både pussar och kramar när jag fortsatt framåt.


 Tre vandrare, som jag mött denna vecka har fått mig att inse att de som tycker om att upptäcka världen till fots har missat en skatt! Teneriffa är vackert, ord blir onödiga! Kanarianer är fantastiska människor, goda, hjälpsamma och jäkligt sköna! Slår ett slag för ön, kom och upptäck! Våga gå utanför boxen och upptäck ön utan karta! Vi är på en liten ö, mindre än Gotland...vart kan man ta vägen om man går vilse :0)


Sista kvällen i norr undrar jag om jag är riktigt klar. Kanske att jag kliver av bussen i El Medano och knallar sista två milen in till Playa de las Americas. Medano har en fantastisk strand som faktisk rankas till en av de tio bästa surfingstränderna i världen. En plats därifrån det vore en skön promenad hem till kusinen och dela med sig av allt man upplevt! Bilden är ifrån november då jag drack mojitos vid beachen :0)


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar