torsdag 15 januari 2015

Nu är kängorna packade!

Då är kängorna på vädring, redo att packas ned efter en fantastisk tripp. Vad tar man med sig förutom skavsår och slitningar på ställen man glömt att man hade :0) En fantastisk ö att upptäcka och alla fantastiska människor man fått möta! Alla som tutat, vidhåller fortfarande att det är min snygga häck, för att man vandrat på deras marker. 


Kulturen i landet och insikten om att allt inte behöver göras just nu :0) Att man faktiskt är bra som man är och att det räcker långt. Alla leenden och all glädje man mött på vägarna. Alla farbröder som kommit och satt sig bredvid en då man hämtat andan. Grabbarna på bodegan som vart jätteglada att jag drack en öl med dem! Alla hundar som eskorterat mig uppe i bergen! 


 Lite spanska, farmacia har blivit ett tillhåll, caminando med ett förfärat utryck, alla pussar och klappar man fått av okända! Att ett leende kan räcka långt och ge så mycket till alla oss!


Kommer jag att sakna Teneriffa? Absolut, kommer nog tillbaka innan Teneriffa hinner sakna mig :0) En dag skulle jag nog kunna bo här, men i nuläget är hjärtat i Dalaskogarna, där jag hör hemma. Men man vet aldrig vad framtiden har med sig. Skulle mina kamrater svara på samma fråga hade de nog trott mer på en flytt för mig till solen, än att jag för 7 år sedan skulle ha flyttat från Stockholm till Dalaskogarna! Sånt är livet och ser fram emot nästa kapitel framför min brasa i Dalaskogarna :0))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar