måndag 5 januari 2015

Alcala

Det var galet vilket hus jag fick låna på beachen! Ingenting saknades och kan nog säga att mesta av tiden i denna by spenderade jag i strandvillan :0)

 
Det fanns både ett kök inomhus, på bilden ser ni köket ute på terassen :0)


En matsal, smakfullt men inte lika snyggt som min matsal hemma i Dalaskogarna :0)


Sovrum fanns det gott om,


Så jag valde sviten ;0)


Hallen gillar jag och speciellt repet som agerar trappräcke! Ska lägga detta på minnet!


Både trappan och "räcket" är toksnygga :0) Ho, ho farsan :0)) Håll koll nu ;0)

 
Fönstrena och framförallt låsanordningen och träluckorna är nåt vi tar med oss hem i tanken :0)


En hall med en ursnygg originaldörr. Enligt ägaren är den 150 år gammal, så plankpojken sov tokgott inatt :0)


Som sagt utsikten var det bästa!


Liten korttids blev det under både dagen och kvällen...


...inte ville man lämna villan i onödan :0)


Vackert var det oavsett åt vilket håll du tittade från huset!


Lite av strandpromenaden även om det stora firandet var på torget. Var tvungen att gå ut en sväng och kolla på partyt. En liten svängom med trötta fötter blev det till levande musik :0)


 Och festen den fortsatte till gott och väl över midnatt! Lite trött är jag såhär på morgonkvisten. Mycket kaffe behövs innan man fortsätter vandringen mot Los Silos :0) 


Idag är planen att gå raka vägen, utan några uppvärmningsrundor :0) Ryggsäcken är lite lättare, skrubbade mig ren igår, smorde in mig riktigt ordentligt och använde tokmycket tandkräm både igår och idag. Varje burk i ryggsäcken är lite lättare :0)) tillkom gjorde en kotte som jag hittade efter vägen! Så fin och får vara min turamulett kommande vecka :0)


Med turamulett i väskan kan inget gå fel...frångår planen igen och tar beachpromenaden från denna stad...uppvärmning kan behövas, enligt Gps har jag 33 km till Los Silos, enligt kartan ca 36, vi kan nog vara säkra på att dagens promenad blir lång...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar