söndag 11 januari 2015

El Medano - Playa de las Americas


Idag blev det bussen till El Medano och därifrån traskade jag ca 2 mil till Playa de las Americas. 

 
Passade på att ta en kaffe och beundra utsikten lite :0) 


Måste säga att detta nog lätt är en utav mina favoritplatser på jorden! Fantastiskt ställe med tokhärlig stämning och det kryllar av surfare.


Och det är inga söndagssurfare direkt, utan här är det hardcore som gäller. Såg många surfare på cykel som hade en betydligt större rygga än vad jag hade och surfingbräda på ryggen! 


Imorgon på vilodagen kanske man ska ta bussen hit, bada lite, slänga bikinin i ryggan och på vägen hem kanske man kan knalla upp på Montana Roja! Kan lugnt säga att det nog var det mest spännande jag sett idag :0)


För idag har vi tagit det säkra före det osäkra och knallat nära huvudvägen! Jag tog en lång omväg förbi golfbanan, 18 hål tilltalade inte mycket! Om ni följt min vandring så vet ni att jag gick tokfel dag 1 och tog 18 hål 4 gånger om...inget jag var sugen på sista dagen!


Sen är det nåt med denna stad, Playa de las Americas, här går det fasiken inte o hitta rätt! Efter att ha klättrat alltför högt på berget, småknäckt, var det bara att bryta ihop och komma igen! 10 minuter hemifrån på denna resa var jag nog lätt mest nedbruten! Men nu sitter jag, har ätit en god pizza och med lite rödvin i glaset...kan inte bli så mycket bättre :0)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar