onsdag 7 januari 2015

Bekännelser från tredje dagens walkabout

En bra dag, en sådan där drömdag då fötterna går av sig själv och huvudet är tomt. Tommare än det brukar ;o) Året har varit tufft, idag har varit en dag för reflektion. Kanske har året inte varit så jäkla tufft ändå, det kanske bara har varit livet. Har sagt det tidigare och säger det igen, har nog 19 liv, med tanke på att jag rätt ofta kan ta risker, utan att ens förstå att det är risker. Under året har det gått bort alldeles för många som gått bort alldeles för tidigt. Det kanske börjar bli dags att fundera på vad som är viktigt här i livet såhär när man passerat 40...


Måste säga att jag känt mig lite malplacerad några gånger under denna tripp...bara låta benen gå på dagarna och sedan låta piccolon bära upp ryggsäcken till rummet. För att sedan stå i badrummet och tvätta strumpor och underkläder med galltvål...börjar tro att jag har någon jäkel med mig på resan  som tycker att plankpojken ska sova gott under semestern :0)


Har bott i strandvilla, schysst lägenhet uppe i bergen och nu i ett helt ok hotell. Slår mig att jag och Tarmo från Estland har lite annorlunda upplevelser från våra vandringar. Tarmo han bor under bar himmel :0) Men såhär när man ska bekänna ett och annat...så har jag det bra mycket bekvämare än Tarmo från Estland! Nu blir det hotellfrukost, innan jag påbörjar min vilodag...hade glömt att jag bokat in en sån :0) 15-20 km blir det dock, via La Orotava till Santa Ursula. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar