lördag 10 januari 2015

Som en kungspingvin vankar jag fram...


Något luggad från dagens etapp måste jag säga. Dom storslagna planerna om att slå klackarna i taket, dog redan innan jag lämnat hotellet. Undvek allt som har med turistkvarter att göra och höll mig till bakgränderna. Måste säga att jag inte kände mig toksexig när jag vankade fram som en av kungspingvinerna på Loro Parque. Blev nog en tuffare vandringsdag än jag väntat mig!


Smög in på ett skönt ställe, Rincon de Fotingo. Restaurangen har en skön atmosfär, inredd med mörka träslag, fantastiska fönsterluckor och bilder på gamla veteranbilar på väggarna. Blandad klientel med både studenter och familjer gav en skön känsla. Käkade schnitzel som kanske inte var den bästa jag ätit, men fullt godkänd. Min bästa wienerschnitzel käkade jag klockan 4 på morgonen på en bilmack någonstans i Österrike på väg till F1 i Ungern. Den schnitzeln är svår att slå. Rekommenderar restaurangen, åtminstone på fredagskvällarna, om inte för maten så för den sköna stämningen 
:0)


Rörde lite på mig i universitetskvarteren, men hittade inget som lockade mer än sängen! Är väl inte så jättekonstigt, när man bor i en renoverad herrgård från 1700-talet. Är extremt tacksam för att min "herrgård" hemma i Dalaskogarna inte är riktigt lika stor! Hade tagit hela min livstid att få ordning på det torpet :0)


Det blir tidigt sänggående, rumpsteken behöver stretchas ut lite, höftkulorna får oljas in en annan gång. I morgon är en ny vilodag och denna veckas sista vandrardag. Santa Cruz efter bara en mil! Blir det mycket inhandlat på marknaden i La Laguna tar jag nog tåget över :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar