lördag 3 januari 2015

Inredning 2014

Plankpojken har gjort ett och annat nattskift, jobbat en och annan ledig söndag under 2014. Det var äntligen dags att börja fixa med inredningen i sovrum, matsal och bibliotek, så två- eller treskift på bygget kändes inte ett dugg, utan ganska ok faktiskt :o)


Till sovrummet gjorde jag om en gammal pall, fick ny färg och ny klädsel. Även blomställningen restaurerades med att nya dåliga bitar byttes ut och lite färg. Fint som snus blev det :0)

 
Till matsalen fixade jag till en gammal bänk som jag hittat på auktion. Även här blev det vitt och grått. Har kommit till nya insikter i inredningen detta gångna år. Har aldrig sett mig själv som en speciellt vit person...men tji har jag fått, gång på gång...

 
Man skulle kunna tycka att plankpojken följt i Ernst fotspår detta år, mer än en gång! Även om plankpojken bestämt hävdar att Ernst snarare gått i mina fotspår ;o) Skåpet fick en ny uniform och istället för hönsnät blev det ett insektsnät av mässing till dörrarna. Återigen fick plankpojken tacka farsan för hans förmåga att spara på lite av varje i garaget :o) Sedan blev det en hel del handarbete, med både grytunderlägg och grytlappar, sockor och plädar...ett år som innehöll lite av varje för plankpojken :o) Till 2015 hoppas vi på nya utmaningar och nya ideér till inredning, med eller utan hjälp av Ernst...


Vuonna 2014 pääsi lautapoika vihdoinkin suunittelemaan sisustusta makuuhuoneeseen, ruokasaliin ja kirjastoon. Huonekaluja on pistetty kuntoon ja toisille on annettu aivan uusi asu :o) Käsitöitäkin on tehty, lähinnä keittiöön! Vuodeksi 2015 toivon paljon uusia ideoita sisustuksen puolella! Innolla jo odottelen...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar