lördag 10 januari 2015

Santa Cruz


Om Santa Cruz vet jag inte heller så mycket mer än att det är öns huvudstad och att det är folk överallt. 


Eftersom jag hade en bekväm resa ned från La Laguna orkade jag ta mig ut på kvällen och kika lite på folk :0) För folk var det överallt! Och det spelades och dansades på gatorna!


Det blir dock inte riktigt samma grej om man är ute i en stad på egen hand! För första gången under promenaden så hade det faktiskt varit lite trevligt med sällskap :0) En god kanarisk middag blev det dock, lite vin och sedan blev det sängen vid 22, lite dåligt måste jag erkänna...En stad som jag gärna kommer till igen, för lite mera häng, med sällskap :0)


Det var inte mitt första besök i Santa Cruz. Var här en sväng i februari, då det var karneval! Rekommenderar varmt! Karnevalen i Santa Cruz är den näst största efter Rio de Janeiro! Tidpunkten varierar lite då den alltid startar 40 dagar före påsk. Bilden tog jag i våras! 


...och Auditorio de Tenerife, konserthuset det hittade jag i morse, trots ett tappert försök igår. Det låg vägg i vägg med busstationen...för idag tog jag faktiskt bussen, till El Medano.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar