lördag 6 december 2014

Magiskt i Dalaskogarna!

Det har varit en fantastisk vinterdag idag! Naturen har gjort sitt bästa för att påminna plankpojken om att man inte kan ha det så mycket bättre!


Helt magiskt var det ute och måste säga att en dag som denna kan man bara vara stolt över sig själv att man vågade lämna storstadens brus för detta :o)


Blir dock lite fundersam över vem det är som smyger omkring på "min sjö och min stig". Inte ens Björne brukar ta på sig ena skon bak och fram...får nog låsa dörrarna inatt :o)
 
 
 Trots att jag traskat hundratals gånger på denna stig så var det första gången jag lade märke till denna vackra trappa. Med märkliga steg i skogen vågade jag inte undersöka var trappan tog vägen...börjar komma i såpass hög ålder, att det nog är bäst att hålla sig på stigen :o))
 

 Några stugor bort finns en fantastiskt vacker gärsgård...en vacker dag ska en sådan byggas hos mig också :o)


Sista skymten av sjön för denna dag. Inser att det nog var sista doppet för året under förra helgen. Nu blir det några veckor av väntan innan man kan kasta sig i snödrivan! Börjar dock se fram emot en ordentlig vinter så man kan börja tjära in träskidorna :o)


 En dag som denna är det självklart med en Sauna på kvällen. Ytterligare en present har packats upp!
 
 
Ingen kusin är skyldig till denna, en tjejkompis som var med till Teneriffa köpte denna lättviktare...och det är inte flytbojen jag syftar till ;o) Det var hög skämsfaktor när jag öppnade presenten skålandes till Cava med gänget!

 
En magisk dag avslutas med en god middag och tända ljus till minne för fäderneslandet! Nu blir det klackarna i taket på bygget...den där jäkla landsbygdsposten har återigen slarvat bort min inbjudan till Finlands presidentpalats för självständighetsparty :o))


Tänään on ollut aivan mahtava talvipäivä Taalainmaan metsissä. Luonto on kyllä pistänyt parastaan ja lautapoika sai lenkin aikana haukkoa henkeä luonnon kaneudelle. Iltasauna kuuluu ilman muuta itsenäisyyspäivään jotta saa itsensä puhtaaksi linnan juhliin. Parasta pistetään päälle, hyvää ruokaa pöytään ja sitten on aika potkaista korkkarit kattoon. Illalla tarvitsee vain lukita ovet kunnolla, nurkan takana kun hiippailee joku jolla on toinen kenkä väärin päin jalassa :o)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar