torsdag 10 mars 2016

I sagans värld

Dagen startade med att jag lämnade Kochi City bakom mig för att klättra upp till tempel 31.



Vägen upp var fantastisk!



Och återigen var utsikten nedåt magnifik!



Chikurinji, tempel 31



Själva templet såg ut som de 30 innan men trädgården var som tagen ur ett sagoland.



Dagen flöt på enda fram till tempel 34. De låg på lagom avstånd från varandra, ca 6 och 8 km så det var bara att knata på. 

Zenjibuji, tempel 32
...med en lite annorlunda trädgårdskonst som vi är vana vid!



På vägen till Zenjibuji bjöd en glad pensionär på 84 år på varm dryck. Såg lite skumt ut först, vitt pulver och hett vatten. Visade sig vara någon form av citrondryck. Man vill ju passa sig för vad man petar i sig...man vill ju inte komma dopad fram till tempel 88!



Sekkeji, tempel 33



Tanemaji, tempel 34
Här var jag så trött i huvudet redan att jag missade ta några bilder! Är alltid en del som ska göras när man kommer till templet. Tvätta händer och mun rena. Tända ljus och rökelser samt lämna gåvor vid huvudtemplet och vid Koba Dashis tempel, be och fixa med stämplar till boken...var dock första gången jag missade att ta någon bild! Avslutar istället med denna glada herre idag. Undrar om han får följa med hem i ekonomiklass?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar