lördag 12 mars 2016

Blev som befarat!



Det blev som befarat, svårt att få boende på lagom avstånd. Har bestämt mig för att jag vill ta mig till alla de 88 tempel denna gång. Första planen var att komma hit i september och gå resten. Är rädd för att det inte skulle bli av. Resterande veckor kommer jag att planera ett par dagar framåt. Jag kommer att behöva använda alternativa färdmedel till mina fötter för att komma fram i tid.



 Planen är att gå ca 3 mil om dagen och där det är lämpligt förlänga resan med allmänna kommunikationsmedel! Känns som en bra plan :o) I morse gick det uppåt igen mot tempel 37 som ligger i Shimanto town. Fantastiskt vackert var du än tittar!


 
Har en förkärlek till små gränder och bakgårdar och denna var bara helt underbar! Ibland tänker jag att jag skulle vilja bygga en hel by därhemma!



Ivamotoji, tempel 37



Har man väl tagit sig upp på höjderna, ska man även ta sig ned :o) 



Genom Ichinose tog jag mig ned och utsikten var makalös. Något sliten efter först klättring upp och sedan ned bestämde jag mig för att hänga kängorna på ryggan och testa det lokala tåget. Eftersom jag skulle hela vägen till Nakamura för boende hade jag redan planerat att ta tåget, men hoppade på en hållplats innan! Av ca 6 mil som blev dagens etapp gick jag nästan hälften, 28 km. En bra och skön dag att strosa runt i Japan ;o)



Eftersom jag för ovanlighetens skull kom tidigt till nattens boende, blev det både lite shopping och middag på byn. Det som inhandlades var nya strumpor...de tre par jag har med mig är nedkletade med skavsårsplåster...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar