fredag 11 mars 2016

En annorlunda dag!

Kiyotakiji, tempel 35


En annorlunda dag började som den gångna veckans andra dagar har börjat. En rejäl sprintbacke upp till nästa tempel! Körde ett annorlunda upplopp, lämnade ryggsäcken på hotellet och spurtade iväg i gymnastikskor med bok och papyrus i handen. Befriande känsla att få slippa kängorna ett tag!



Utsikten från templet var helt galet som vanligt! Vid dessa prestationer är det faktiskt riktigt trevligt att få sin belöning på en gång, utan att behöva vänta!



Även om sex kilometer redan avverkats på morgonkvisten kändes det lite som att nu började dagen! 15 km till tempel nr 36 var planen! Genom byar, små vägar och kortare skogspartier gick dagens resa. Var så vågad att jag lämnade gympaskorna på mig och stoppade med kängorna i ryggsäcken. Var som en ny brud på vift på stan, så lätt gick det!



Shoryuji, tempel 36



Ser att jag fått med lite finger på bilden. En bild i alla fall så jag inte lägger till med en vana och skippa bilderna på sista templet för dagen :o)



Lång sträcka till nästa tempel, 56 km vilket jag tänkte avverka lite fort. Tog därför en annorlunda avvägning och tog färjan över insjön, som man annars skulle gått runt. Sparade 15 km gång och fick en lunchrast på 45 min. Bara vinstlotter för mig! På detta sätt satte jag dessutom in en kvarts vandringsdag på banken. Några bra beslut till och jag har sparat ihop till en dag!



Utsikten från färjan var fantastisk då sjön omgärdas av berg! Trots färja blev det 37 km gång denna dag. Ytterligare 15 avverkades innan kvällen. Var så trött när jag kom till hotellet att jag passade på och tog en powernap på 7 timmar :o) Se vad lite mat och en skön säng kan ställa till med! Betyder också att jag inte bokat nytt boende för kommande dag...kan med andra ord bli en till annorlunda dag som väntar ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar