torsdag 2 juli 2015

Kryddigt värre!


I år tänkte jag att det var dags att ta ett nytt grepp om växthuset, grönsakslandet och framför allt örtagården. Med god hjälp av kamrat från huvudstaden byggde vi en örtagård av pallkragar! 


För att få olika sektioner, olika höjder hittade jag på et nytt sätt att stapla pallkragarna. Slog dessutom flera flugor i en smäll, då jag använde mig både granris och sågspån under jorden. Fyllde ut pallkragarna med naturmaterial som kommer att brytas ned efter hand. Blev dessutom av med en massa skräp från bygget!


Det blev praktiskt och här växer både vitlök, lök, kryddor som salvia, oregano, olika sorters mynta, citronmeliss, dragon, persilja och självklart lavendel.


I växthuset växer basilika, chili och rosmarin, så grillkvällarna i sommar kommer att innehålla fantastiska smaker från den egna örtagården :0)


Olivträd fick jag i present och den växer så det knakar. Behöver flyttas till en större kruka och risken är att plankpojken och farsan behöver rita om vardagsrummet och höja taket till vintern :0) Chefen har börjat planera för ett tidsschema för detta projekt ;0)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar