lördag 18 juli 2015

Snart är de vita knutarna på plats

 
Snart börjar den där ångesten komma om vad plankpojken ska hitta på när huset är klart :o) Baksidan börjar bli klar och imorgon ska byggställningarna upp på gaveln mot växthuset. Då ska även våning två få fönsterfoder på plats :o) Balkongen får vi vänta med en stund, gästerna igår konstaterade att det inte var läge att smita ut balkongvägen...


Även på framsidan har fönsterfoder kommit på plats och eftersom det inte hänt ett smack med verandan tänkte jag bespara er en bild på eländet ;o)
 
 
Plankpojken har pysslat med lite allt möjligt under dagen. Målat knutar så snart är jag faktiskt bosatt i mitt drömhus med vita knutar i Dalaskogarna...
 

Eftersom Bamse i skogen var så givmild med Ernst recept på inlagda grönsaker, tänkte plankpojken att det inte var mer än rätt att bjuda tillbaka lite. Feg som jag är skickade jag ut farsan med resterna av min lufttorkade skinka. Den som fraktades hem från Teneriffa i våras tillsammans med min tokfina andespegel i trapphuset...
 

Vet inte om chefen är toknöjd över att vi blivit bundiosar med dom där stoora och viilda djuren i skogen. Han stannade kvar på baksidan och vaktade medans farsan tog ett snack med Bamse i skogen ;o)
 

Bamse var nöjd och belåten, så nöjd att han viskade i mitt öra att Ernst sagt i sitt senaste program att: "Det är absolut finast när pelargoner växer så här. Så blir det när man inte klipper dem så hårt- utan bara låter dem leva sitt liv helt fritt. Utan ansvar. Då får man de här gängliga och långa pelargonerna." Så här på bygget fortsätter vi leva helt fritt och utan ansvar och då får man ett så här fint fönster ut mot växthuset...har inget att göra med att plankpojken bara har tokglömt att ta hand om sina pelargoner i år, är bara steget före Ernst...som vanligt. Börjar snart tro att han smyger runt knuten och kollar vad jag har för mig :o))
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar