lördag 18 juli 2015

Vilken slösa han är - farsan!

En chock fick plankpojken när jag såg vad som fanns i vedlådan! Farsan har gått och kapat finfint virke som stått ute i åratal och blivit lite lagom väderbitet för att användas.


Tanken har nämligen varit att snickra ihop ramar till mina foton från Pilgrimsvandringen i Spanien 2007. Har gjort finfina canvastavlar av fotona och försöker lista ut hemvist till respektive tavla :o)


Lyckades rädda två av brädorna :o) så ett par tavlor ska få ny och fin inramning, så fort jag kommit på hur jag ska göra. Måste säga att jag kanske har skrävlat lite om mina snickerikunskaper...bara lite dock ;o) 
 

För dessa tavlor förtjänar en vacker beklädnad och vet ni vad det kostar och få nio tavlor inramade? Eller vad två burkar skruv kostar? Dags att dra åt svångremmen ordentligt på farsan, slösa på detta viset går inte ;o)


Det blev dock en varm Sauna på virket och plankpojkens tårar skvätte ner på stenarna...även tårarna används med förstånd på detta bygge hädanefter!
 

Å så hittade jag en till pärla i ladan. Denna ska putsas upp, eventuellt oljas in och kommer att bli fantastisk förvaring för nåt praktiskt, lök kanske, i köket! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar