onsdag 15 juli 2015

Plankpojken hade behövt en plankpojke idag!


Plankpojken har avancerat återigen...eller så har farsan bara glömt hur det gick senast! Tur att han börjar komma upp lite i ålder och lämnar lite smulor till plankpojken! Tog blixtsnabbt möjligheten och med ett stadigt grepp om skruvdragaren har det fasiken skruvats, hela dagen fram till solnedgången :o)
 
 
Självklart riktade farsan notläcktarna och drog i mittenskruven själv eller ärligt talat med hjälp av plankpojken. Sedan har plankpojken skruvat resten, först nedåt mot backen och sedan upp mot stjärnorna! Med tanke på att plankpojken är välkänt både klantig och fumlig, kändes byggställningskonstruktionen lite sådär lagom stadig. Förstår faktiskt inte varför ytterväggar behöver vara så jäkla höga...även om det är trevligt med högt i tak inomhus ;o) Tur att farsan drog innan denna konstruktion blev klar...hade nog haft ett och annat råd att bistå med annars...


Det gick bra, plankpojken överlevde och det visade sig när jag väl kom upp att jag inte behövde stegen. Fick sträcka på mig lite bara. God motion blev det, då jag blev att sakna fyra futtiga skruv för att göra klar denna sektion. Hittade några lååånga spik och övervägde faktiskt att slå in dem med pannan! Men om farsan har ett fiskmåsminne som plankpojken, så har gubben definitivt välsignats med hökögon! Han hade nog redan känt på sig ett par mil bort att plankpojken fuskat på bygget! Bara att klättra ned, hämta fyra skruv och klättra upp igen! Tänkte dock..att nu..när plankpojken börjar göra karriär som byggare, kanske det är på sin plats att plankpojken får en egen plankpojke :o)) Får ta ett snack med chefen och byggets fackliga ombud...
 

Eftersom plankpojken har kommit upp ur den tillfälliga byggsvackan är det bara att köra på. Passade på att måla 40 st notläcktar till så att jag kan fortsätta min klättring mot toppen imorgon. Gäller att se framåt här på bygget! Farsan passade på att dra efter halva dagen när Tor började hamra med stora släggan, hade plankpojken gott om sällskap i carporten. Familjen Mygga och Knott hälsade på och de hade tagit med sig hela stora och tjocka släkten! Hade dessutom inte orkat vänta på bussen utan hade tagit en långtur till bygget, för så hungriga var dom faktiskt!
 Queen Bee vill inte lämna utrymme på gården och har börjat bygga nytt bo i carporten! Och hennes plankpojkar är inte och leka med!Efter att ha bjussat alla familjer på ett skrovmål var det lika bra att ge sig för kvällen!

 
Lite skönt häng inomhus och fick inspiration att lägga in lite grönsaker och lök inför helgens grillning av hamburgare! Plankpojken är sedan år tillbaka förbjuden att titta på Ernst.Farsan tycker att jag har de mest tokiga ideérna dagen efter att Ernst varit i rutan!


Självklart håller jag mitt ord och tittar inte på Ernst, men kan tipsa om hans syrade grönsaker! Recept finns på TV 4:s hemsida påstod Bamse i skogen ;o)

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar