lördag 4 juli 2015

Plankpojken fick första lönen :0)


 Fortsätter att inbilla mig att jag har gröna fingrar och tänkte odla lite cool majs. Fröna har jag köpt utomlands och misstänker att denna sort är snarare för prydnad än för smaklökarna...svårt att säga innan jag tagit en spanskakurs...


Har valt att odla majsen i krukor i växthuset, helt enkelt för att inte locka till mig vildsvin! Har varit med på grisjakt i Valdemarsvik och då spanade vi i stora majsfält. Hade dessutom besök av 5 vildsvin för några midsomrar sedan och vill inta ha tillbaka dem! Det var 5 på morgonen natten mot midsommar och delar av jaktlaget satt fortfarande i köket och groggade. Som god värdinna sov jag, dock med ett öra öppet. Var livrädd att grabbarna skulle äta upp midsommarlunchen natten innan! Helt plötsligt hör jag att grabbarna börjar studsa runt samtidigt som de gapar om gris! Jag skrek på grabbarna, vänligt men bestämt, att de skulle gå och lägga sig men grishetsen fortsatte! Till slut slängde jag upp ytterdörren och stod öga mot öga med fem vildsvin! De blev mer rädda för mig än tvärtom och tog några snabba skutt över bäcken...de har inte kommit tillbaka ;o)


 En kvalmig dag som denna är det ungefär det som jag orkat företa mig. Odla majs och promenera i skogen :o) Mina granplantor som planterades för två år sedan har tagit sig fint! Skulle behöva ta tag i den där designade skogen jag brukar skryta om...skulle finnas jobb för ett helt kompani i en sommar! Ett dött träd har jag lovat att inte röra när jag drar till skogs. Farsan vill spara denna så korpen har någonstans att sitta och spana över markerna :o)


Trots en lat dag har plankpojken dragit in sin första lön! Farsan kom med en kartong näver som jag lossat på när klöv ved. Samma låda går emellan oss som lön. Utsidan och insidan stämmer bättre överens åt andra hållet bara ;o)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar