måndag 20 juli 2015

Huset är så du!

 
Då har chefen fått riktig ledighet och åkt till farsan och morsan på sommarkollo. Lite tveksam, då det alltid brukar lukta blöt hund när han kommer hem. Mår som en prins hos farsan och morsan och skäms bort besinningslöst...voi, voi :o)) Anledningen till denna extra kolloperiod är för att plankpojken ska måla blivande arbetsrummets golv. Risken är annars att resten av golven får ett högst personligt mönster av grå tassar ;o)


För i arbetsrummet börjar det bli klart, taket är färdigt, golvet behöver ett till lager färg och listerna ska på plats. Garderobsdörren ska restaurerars och dörren ut till biblioteket ska bytas ut! Småfix  kallas det på detta bygge ;o)
 

Chillade lite igår och fastnade i soffan. Genom retrolinsen på telefonen ser ju faktiskt huset redan rätt retro ut och bara sådär gav jag chefen en extra kollodag ;o) Hade oväntat men mycket trevligt besök i helgen som gav den finaste komplimangen jag fått för mitt jobb i huset! Det är så eget, som du, det är verkligen din stil! Och lite så är det nog...nog för att man kan spana in mig på lanthandeln nån gång, men ska man frakta hem mig, då får man nog gräva lite i nåt marknadsstånd i utlandet :o))
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar