fredag 3 juli 2015

Chefen skräms i värmen!

Det kan inte ha gått någon förbi att plankpojken drömmer om en fantastisk trädgård som helst kommer med en trädgårdsmästare på köpet!


Förmiddagen har jag spenderat i en prunkande trädgård! Nämligen morsans och farsans stuga! Så fint och doftar gudomligt! Förstår inte varför min trädgård mest består av fyra fotbollsplaner med sommaräng och några stackars blomskott som lovar mycket...om sisådär 4 år :o) Farsan påstår att hemligheten ligger i att han är ute i trädgården och snackar med blommorna varje kväll! Och medans plankpojken klvde ved åt morsan och farsan stod morsan i rabatten med rumpan i vädret mest hela tiden...mmm den där trädgårdsmästaren är nog ett måste på detta bygge ;o)
 

  Kan dock glädjas åt att syrenerna står i full blom, inget jag kan ta åt mig äran för även om de blommar i min trädgård..men lite nöjd är jag nog :o)
 

 
Nu är det säkert någon av er läsare som minns att plankpojken började odla en syrenberså för nån vecka sedan...det går sådär...halvklar och stendöd! Bilder på eländet får ni vänta på tills bersån är helt klar och åtminstone bara halvdöd ;o)


Farsan har under förmiddagen börjat riva framsidan på mitt hus! Här ska det byggas nytt burspråk, en altan och framförallt är planen att hela huset ska få panel i sommar och plankpojken får ta ett slutgiltigt adjö av det gamla!



Självklart ville chefen vara med, utan att farsan och plankpojken samtyckte! Två sekunder tog det för han att smita ned i gamla luftningshålet! Kruxet är att vi byggt igen det mesta inifrån funderade vi på om vi lyckas få ut han igen. Störig som chefen är tog det en bra stund innan han hade vett nog att komma ut igen! Med en smått panikslagen plankpojke, småskrattande farsa och en nöjd med tokskitig chef kan vi konstatera att allt är som vanligt på bygget även denna varma sommardag :o))
 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar