måndag 20 juli 2015

Gubbar och inlagd lök :0)


Då var det dags att börja bunkra upp med godsaker inför vinterhalvåret. 17 liter jordgubbar har hamnat i frysen! Så gott, för att snart är det dags att börja längta efter kommande sommar :o)



Skröt ju om att jag blivit bundis med Bamse i skogen som delar med sig av recept. När jag la in grönsaker enligt Ernst recept, blev det lag över. Passade på att göra en burk inlagd lök. Var tokgott, så gott att första burken är uppäten och en ny burk står o gottar till sig :o)




Jag skivade ned gul lök, röd lök och scharlottenlök i en salig blandning. Hade även i några vitlöksklyftor, som jag bara skalade och tryckte till lite med kniven. Burken toppade jag med en msk hel rosépeppar och en msk hel grönpeppar, några små riktigt starka chilipeppar och lite oregano.
Farsan är förste smakare som vanligt och fick massor med lök på en hamburgare. Fick klart godkänt och farsan beställde faktiskt en ny burk ;o) Kan inte vara annat än ett gott betyg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar