onsdag 3 september 2014

Hösten är här!


Då har vi gått in i September månad vilket betyder att vädret kommer med merarbete. Dagens arbete har täckts över för natten, under presenningen är isoleringen i full gång!


Veden är på plats och kaminen har proveldats inför vintern! 


Klockan inhandlades i Danmark för ganska exakt två år sedan och har sedan dess varit nedpackad! Äntligen uppe och på plats! Trots sitt danska ursprung verkar den hålla tiden fortfarande :0))


Tavlan har också packats upp och det är en kär present från min kusin i Finland :0) Tror bestämt att jag fick den när jag fyllde 30...ett tag sedan med andra ord ;0) Eftersom jag fixat lite med inredningen passade jag även på att ta fram vinterpläden. Sommaren har flyttat ut från sovrummet och hösten har flyttat in! Lite sommarkänsla har jag kvar i huset, sista blommorna har tagits in från trädgården. Gröna fingrar eller inte, lite har jag faktiskt lyckats med i trädgården i sommar :0)


Syksy on muuttanut sisään. Taas olen käynyt muutaman laatikoista läpi ja kas kummaa! Makuuhuoneeseen löyty kello ja         taulu. Taulu on lahja serkkulikalta Suomesta ja "vauhtimimmi" on kuin tehty lautapojalle :0) Eristyshommat jatkuu ulkona ja viimiset kesäkukkaset on tuotu sisään :0)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar