måndag 9 juni 2014

Vinylens återkomst till bygget :0)

Plankpojken är alldeles salig! Tre timmar tog det att få ut toner från denna trotjänare! Plankpojken har nämligen fått denna på långtidslån av farsan och morsan för 20 år sedan. Då flyttade jag in i min första lägenhet i förorten! Nostalgi och minnen blev det hela kvällen igår och äntligen unnade jag mig lite härligt häng i mitt nya favoritrum :o)
 

Blev så inspirerad att det tog ända till morgonen innan jag insåg vad farsan hunnit med dagen innan! Köket börjar växa fram, arbetsytorna på plats och en lånespis är på plats tills den riktiga med tillhörande fläkt anländer :o) Arbetsytorna vid spisen är oljad ek. Nop, det är inte plankpojken som har oljat in ytorna, de köptes in färdigoljade :o)
 
 
Till sköna toner och vinylrasp har plankpojken inatt monterat ihop lådor till köksskåpen :o) Måste stolt konstatera att jag blivit riktigt duktig på att läsa och följa instruktioner och tur är väl det! För om exakt exakt 162 dagar fyller plankpojken 40 år och det är lika bra att lära sig och läsa instruktioner och kartan! För ni vet väl att går man vilse så är det inte en jäkel som letar efter käringar över 40 år. Observera att käring uttalas med ett hårt K i sammanhanget och betyder gift kvinna på dalmål och inget annat! Risken är minimal men finns där att plankpojken fortfarande är kulla (ogift kvinna) om 162 dagar. Vet inte om det är något att vara så ledsen över, en kulla kanske någon stackare letar efter, åtminstone efter att sista beställningen gått :0)) 



I morse kom nästa blunder då plankpojken insåg att det tråkiga arbetet låg ogjort från kvällen innan. Sista socklarna hade justerats och farsan skulle sätta dem på plats under dagen ;0) Snabb betsning under vargtimmen och ut på tork i soluppgången. Om socklarna har kommit på plats får vi se då plankpojken kommer hem :0)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar