tisdag 22 maj 2012

Tänk att man fortfarande kan få farsan mållös


Medans en annan har varit på jobbet så har farsan isolerat första ytterväggen. Nästa steg blir att hämta plank hos lokala sågen. Planen är att jag målar plank på kvällen efter jobbet och farsan spikar fast dem på morgonen. Självklart blir kåken röd med vita knutar. En anledning till planändringen i bygget är att jag får väggar runtom innan vi river upp resten av innertaket. Vore jobbigt om jag en morgonen vaknade av en morgonpuss av Nalle eller får besök av Hälge som smygkikar på en när man kommer ur duschen.


Fick ett uppdrag av farsan innan han åkte för kvällen. Tömma garderoben som ska bli en trappa till sovrummet på övervåningen. Farsan hade förvarnat mig för ett par dagar sedan, så jag förekom honom med att komma hem med 10 splitter nya flyttlådor. Eftersom jag fick en undrande blick av farsan som sa att jag inte behövde tömma hela huset tänkte jag att det var lika bra att visa honom klädkammaren....


Jag brukar kunna överraska och det var inget undantag denna gång. Farsan småskrattade lite ansträngt och kom fram till att han nog inte hinner påbörja någon trappa imorgon. Efter 37 år borde han ha förstått varför jag äger ett par skor som kostat mer än bilen och att de skorna kräver sin variation av klänning :o)


En och annan pärla hittades i garderoben, dock en vecka sent. På ryggen återfinns nummer 11 vilket varit Saku Koivus nummer i finska landslaget. Han spelar till vardags i NHL, Anaheim Ducks med nummer 11 där också. Är en stolt ägare till den tröjan också. Han spelar dessutom med en av mina favoritmän genom tiderna, Teemu Selänne som spelar med nummer 8. Självklart tog jag en kväll ledigt i höstas och var på Globen och fick bevittna NHL-premiären, där Anaheim faktiskt slog New York Rangers och Sveriges stolthet i buren, Henrik Lundkvist. Nog om hockey, lämnar detta åt experterna!!


Det blev så många lådor med kläder att det inte gick att ta en skarpare bild! Även kameran måste ha insett att det är tokfel på kärringen! Rensade bort en hel del, som kommer att virkas till matta till altanen och stickas till sommarmatta till bastun. Japp, ni läste rätt, planen är att prova med något nytt och en rätstickad matta kan bli lite kul... Inser dock att jag på nytt borde ha ett köpstopp i minst ett år, åtminstone vad gäller kläder, SKOR, väskor och annat smått och gott. Hade ett köpstopp i ett år för några år sedan och saknade inte något under året. Jag tyckte att det var konstigt, farsan tyckte på den tiden att det var tragiskt. Efter ett par års mognad och kvällens packande av kläder och dylikt, inser jag att farsen hade rätt igen! Även om man inte behöver erkänna alla insikter...Köpstopp...hmmm, tål att tänkas på om det börjar bli dags för en repris. Kan passa på att förvarna er kamrater, oavsett vad det är för fest i sommar så dyker jag upp i det jag har på mig nu eller i byggarbrallor. För hitta nåt kommer jag inte göra!

Faija on alkanut eristää ulkoseiniä ja minä olen pakannut vaatteita illalla. Vaatekomerosta on tulossa rappuset yläkertaan että tän kesän bileisiin tulen työhousuissa :o) Numero 11, Suomen maajoukkueessa on kuulunut Saku Koivulle. Syksyllä olin NHL-matsia katsomassa jossa näin Koivun ja Selänteen taistelevan Anaheim Ducksissa. Ilman muuta minulta löytyy tämäkin Koivun paita, myös Anaheimissa numero 11 on Koivun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar