torsdag 25 februari 2016

Mot nya äventyr!

Då var det äntligen dags att dra ut på nästa långtur. Denna gången blev det på Shikokuön i Japan. En vandring i Koba Dashis fotsteg i så där 1200 km. Flög från Sverige via Helsinki direkt till Osaka. På flyget var jag placerad mitt bland en grupp från Japan. Insåg att språket verkligen kommer att bli en utmaning.


Farsan jämförde mitt kommande äventyr med när han kom till Sverige för första gången. Kunde inte ett ord svenska, konstiga bokstäver i alfabetet som uttalades fel (u, o, å). Mmm, självklart kan utmaningarna jämföras med varandra! Bara här frågar jag om härbärge inför natten, utan måltider eller med middag och frukost. Känns solklart ;0)


Fantastisk hjälp fick jag hos internationella turistservicen! Kollade upp tåg och tider till första templet imorgon! Så mycket lättare med en karta till första templet. Där ska det inhandlas utrustning för vandringen. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska gå imorgon eller ta en till hotellnatt. Morgontröttheten och plats på härbärgen får bestämma morgondagens schema!


Övervägde att ta en kvällspromenad och kolla in stan som ser riktigt spännande ut! 


 Hoppade det då jag är duktigt sliten efter ett dygns åkande. Kan nog vara lite jetlaggad då klockan flyttat fram åtta timmar! Blev en take away middag på rummet på nionde våningen. Åt min mat njutandes av en fantastisk utsikt över stan ! Vad jag åt har jag ingen aning om, gott var det :0)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar