måndag 29 februari 2016

En stapplande dag!


Efter att ha avnjutit en duktig japansk frukost, som är i stort sett som middagen, ris, soppa, sallader i alla möjliga varianter, rökt fisk och rått ägg var det dags att lämna Uemura bakom sig!


Mot Tokushima i dalgången. Det är den 29/2 eller som man skriver i Japan 2/29 och skottår. Det betyder att det är masstart på folk som ska gå hela vägen baklänges (fr 88-1). Det sägs vara tuffare och svårare men ska ock så ge en större glädje och upplevelse! 


Förstår faktiskt inte riktigt..samma berg ska klättras upp och ned...och kartan här läser man bak och fram. Jag tänker att för mig vore det enklare att hitta rätt och kanske slippa lifta ;o) Huset ovanför är inget annat än meddelande till farsan! Hoppas skogsdesignen blir som jag tänkt mig :o)) och att mina träd är lika välfriserade som de här nere :o)


Dainichiji, tempel 13


På väg till tempel 13 var det en bil som kom sakta förbi, gubben viftade och vinkade, så jag trodde att jag minst tappat min nya halmhatt. Han åkte 200 m vände och kom tillbaka! Han ville bara ge mig en O-settai. Nån form av energidryck med kaffesmak. Gott faktiskt! Dricker aldrig energidryck annars, gjorde en klassiker för länge sedan då jag groggade med tyskar på whisky och redbull...lite sliten dagen efter! 


Dagen flöt på och det blev strax över tre mil i benen. Tempel 14-17 låg med några km mellanrum i Tokushimas utkant.

Jorakuji, tempel 14


Kokubunji, tempel 15


Kannonji, tempel 16


Idoji, tempel 17


Tänkte att ni skulle få se lite bilder utav allt vackert som finns i anslutning till templen! Templen är ju alla lite lika varandra!


I tempel 17, Idoji ska man önska sig något. Har man turen att önska sig något rätt dag, så går den önskan i uppfyllelse! Vi får väl se, i år har vi 365 möjligheter, vem vet!


Ca 6 km var kvar till kvällens BH, som betyder businesshotel. På tal om businesshotel så har denna finska tagit Koba Dashi till ställen han inte visste fanns. Han fick se saker som garanterat inte passar in i hans 10 goda budord. Övervägde ett tag att springa över till Plaza på andra sidan gatan och hyra ett rum åt gåstaven! Vi var kvar både jag och gåstaven och imorgon är en ny dag! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar