lördag 11 oktober 2014

Nystylad pall

När pengarna går åt att köpa brädor och färg är det inte ens någon idé att dyka ned och drömma om dansk design. Får i stället fixa finsk design av mina gamla befintliga möbler. Denna har fått tjänstgöra som min datapall senaste åren

 
Pallen har haft en del klädnader genom åren! Pallen kom med husköpet och jag har piffat upp den ett par gånger med ny klädnad. Denna gång tänkte jag göra lite mer och göra om stylingen lite mer grundligt :o)


Pallen har slipats ordentligt och målats vit. Hade lite tyg över sedan jag klädde om soffan i matsalen, så samma fårskinnstyg fick det bli. Förutom ny beklädnad har pallen fått ett nytt syfte i sovrummet. Den står i sängens kortände och får agera avlastningspall. Perfekt att lägga överkastet på till natten.Under dagen är den ett fint blickfång och faktiskt skön och sitta på...också :o)
 

Palli on vanhan talonomistajan jäljiltä ja on minulla ollut käytössä työpöydän ääressä. Olen hionnut pallin kunnolla ja maalannut sen valkoiseksi. Otin kaikki vanhat kankaat pois ja pistin siihen uuden harmaan kankaan. Samaa kangasta kuin ruoksalin sohvalla, koska sitä oli jäänyt sopivasti! Kankaan olen niitannut kiinni. Niitit saa hyvin piiloon kun kangas on vähän karvaista. Palli ei ole vain saanut uutta ulkoasua, vain on myös saanut uuden tehtävän. Sängyn päädyssä pallille voi yöksi pistää viltit, koristetyynyt ja sängynpeitteen. ei tarvitse tehdä solmuista kasaa lattialle. Tällain sain kotiin vähän uutta kun lompakosta rahat menee lautoihin ja muuhun tarpeelliseen tällä hetkellä :o)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar