söndag 21 juni 2015

Skjutdörr till arbetsrummet och förvaring när den är som bäst!

 
Till arbetsrummet har jag valt att sätta in en skjutdörr då man går n från vardagsrummet. Kostar lite mer men spar otroligt med plats. Rummet blir ett genomgångsrum till biblioteket och med två dörrar i ett rum blir det lätt dörrarna som hamnar i fokus. Med skjutdörr tycker jag att jag lyckats "gömma" en av dörrarna som sedan kan användas när jag har gäster.

 
Som jag redan har påtalat så är chefen inte varit helt nöjd med vårt arbetstempo senaste tiden. Har aldrig varit så stressad när han återigen har fått börja detaljstyra på bygget ;o)
 

Handtagen har kommit på plats i arbetsrummet och det är samma handtag som jag har till köksluckorna i matsalen. De är av mjuk zink och inköpta från Torvehallarna i Köpenhamn. Ett av mina favoritställen här på jorden och då menar jag Torvehallarna, inte Köpenhamn ;o) Är ni på plats ska ni absolut klämma in detta, äta lite gott, handla hem lite gott och göra riktiga inredningsfynd, till köket framförallt! Näösta gång tänkte jag klämma in en AGA-spis i resväskan...
 

Lådan innehåller allt det där tråkiga man behöver ha i ett arbetsrum, men som man sällan vill ska synas. Utrymmet under trappan kunde inte komma till bättre nytta. Förvaring när den är som bäst :o)
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar