fredag 12 juni 2015

Vågar knappt erkänna...

Tjatar alltid om att det här med trädgårdspyssel inte är plankpojkens grej...om vi inte snackar om att kapa, klyva och stapla ved. Läser man någon trädgårsexperts visdomsord, så ska man dessutom lära sig och misslyckas...det är inte heller plankpojkens grej! 



När man dessutom vill ha en fin engelsk trädgård värdig att tävla med så känns det som att ribban ligger lite högt ;0) En kollega från storstadstiden har flyttat ut i skogen och berättade idag att de satsar på en trädgård som är vildvuxen, men organiserad...jag tänker om och härmar kollegan. Vildvuxen, det har jag redan fixat...


Sedan till misslyckandena, planterade en klätterväxt mot spaljén för fem år sedan som aldrig tog sig. Nu har den tittat fram, en meter fel och mitt i irisarna...får nog glömma detta med organiserat vildvuxen trädgård...satsar nog på mycket grusväg på tomten till kommande år ;0)


Planterade rabarber förra året, som aldrig tog sig. Och rabarber kan man inte misslyckas med sägs det...inga rabarber kom i år så fick ny planta av mamma i dag...Nu jäklar...bara det att nu har mina rabarber från förra året tittat fram...de växer glatt under mina nybyggda odlingsbänkar med vitlök, lök och kryddor :0) Bra där plankpojken, har nog misslyckats med samma rabarber två gånger om...


Kan dock glädjas åt att det växer som fasiken i odlingsbänkarna och i växthuset....så lite gott kan jag nog tugga på i sommar! 


I väntan på att en trädgårdsmästare flyttar in kan jag bjuda på en riktigt go sommardrink som kamraterna på byn lärt mig! Finskt körsbärsvin blandat med russchian. Syndigt gott och går inte att misslyckas med, var så god att jag lyckades med att stoppa ned en hortensia i en kruka...det tar sig med trädgården...sakta men säkert ;0)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar