fredag 4 oktober 2013

Hmm...kummallista

Hmm, kummallista är ett begrepp som myntats bland gänget som åker ned till Ungern en gång om året. Betyder märkligt på svenska och har myntats av min käre kusin. Under denna helg i Ungern händer det många tokroligheter och varje år ser man fram emot nya upptåg med gänget. Under senaste veckan har jag tänkt på "Kummallista" flera gånger och har nog haft samma känsla som min kusin hade den gången på campingen då begreppet föddes!

Ibland undrar jag om prioriteringarna är rätt här på bygget? Jag kan tycka så, men det finns kamrater som tycker att jag och farsan borde fokusera på att byta fönster, istället för att plankpojken ska lägga ned en halvdags jobb på att plantera lupiner. Kompisarna tycker nog detta av omsorg för mig, eftersom jag sällan har över 14 grader i huset! I samband med detta råd fick jag tips om att man inte behöver plantera lupiner, det hade räckt med att jag bara kastat iväg en handfull med krossade kapslar...Hmm, kummallista, men vad gör det när man får njuta av såhär vackra morgonstunder!



Egentligen är plankpojken bannlyst från alla inrednings- och byggprogram från TV. Kunde inte motstå att se Drömkåken på TV 4, där fyra par tävlar om att färdigställa ett hus. Denna gång fick de besök av en byggledare som talade om reglar, att kottla och gera. Facktermer som deltagarna fick svettas med, men inte plankpojken....hade stenkoll på vad som skulle göras. Så ett och annat har farsan lyckats banka in i mig! Kummallista!
 

Nu behöver jag inte längre dra på mig Jimmy Choo-stiletterna för att se utsikten, tredje gången gillt, eller hur säger man. Det har varit tufft för farsan och hela förra helgen fick han svettas med att slita loss de gamla fönstrena! Samtidigt snackas det på byn att en av grannarna bjudit in på fest och en gubbe, mycket lik farsan hade smakat på både Rom och Whiskey under lördagkvällen. Det kan inte stämma sa plankpojken åt byskvallret och tänkte...Hmmm, kummallista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar