onsdag 15 februari 2012

Rätt utrustad i skogen gör ont i stadssjälen :o)

Livsstilsförändringar är bra. Lämna storstaden och flytta ut på landet var en trend för tre år sedan som jag gärna hakade på. Tre år senare är jag kvar i skogen, självklart nöjd med mitt beslut. Frågan är om jag hade flyttat om jag förstått att jag skulle bli kvar i skogen? Ni är inte vana vid en massa filosofiska tankar från mig så jag skippar dom idag också. Jag vet inte om det har med finskhet eller svenskhet att göra men det som fick mig att bryta ihop var mitt senaste köp av skor!



För att vara van i att klicka hem skor från utlandet som beskrivs som eleganta med en klackhöjd på 13,5 cm, de rekommenderas ofta att sulas om vid utomhusbruk och har en utsida av textil som är dekorerad med pärlor eller kristaller, är mitt senaste inköp av skor något helt annat!

Jag har, på inrådan av farsan, i ärlighetens namn hämtade han dem då jag inte kunde förmå mig till det, köpt ett par skyddsstövlar. Stövlarna beskrivs som komfortabla med tåhätta av stål. De har ett förstärkt gummiskydd och stötdämpande häl. Lite bling, bling fick jag, eftersom stöveln är dekorerad med reflexband! Längst ned kan ni se en bild på skor valda av mig, t ex till midsommar :o)



Jag är för bra utrustning, slösa är inte riktigt min grej ;o) men törs väl inte säga att det var slöseri att köpa skyddsstövlarna så farsan inte bryter ihop. Farsan är den där gratisarbetande stjärnrekryteringen jag gjorde förra sommaren. Nu handlar han stövlar också och lite till. För jag behövde ju faktiskt också en dunk med två behållare. Det är ju onödigt att ha olika behållare för olja och bensin till motorsågen , om man kan äga en behållare som sväljer båda delarna.

Kenkähullu kun olen, niin taas on parit lisääntynyt. Faija sitten toi mulle kunnon työsaappaat, aivan niinkuin uhkaili. Nämä ei olisi ollut minun ykkösvalinta kenkäkaupan hyllyillä, mutta pitää meinaan kun lähden metsätöihin. Minä kun vanhana kaupunilaispimuna valitsisin jotain aivan muuta, esimerkiksi juhannukseksi.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar