lördag 24 oktober 2015

Från skogsdesign till trädgårdskaos!


Det påstås att det ska vara terapeutiskt med trädgårdsarbete...tveksamt! Det terapeutiska skulle vara att ligga i hängmattan i ett blommande hav av vackra färger och sagolika dofter med en riktigt bra bok!


Inser dock att det kräver lite jobb för att få njuta av den stunden i hängmattan, men detta...Kratta löv, täcka rosor inför vintern och inse att trädgårdens enda försök till rabatt innehåller lite av varje. Aningslös om vad som kommer att titta fram i vår har jag täckt den med löv. Vet inte om man ska göra det...men blev ju av med lite löv ;o) Nåt jag är stolt över är Pohjolas dotter, Rhodondendron som växer så det knakar! 


 För att få lite trädgårdsterapi i höst planterade jag en julros i krukan. Granris har jag använt både för att bli av med dem, som dekoration och som skydd för rosen! Vet inte om det är rätt eller fel, men blev snyggt i betongkrukorna som morfar har gjutit. Krukorna är nog minst 50 år gamla :o)


Nåt fint att låta blicken falla på mitt i bygg kaoset. Nästan så att man missar galenskapen runt om! Och som ni kan se, får greppa krattande imorgon också, tjohoo!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar