söndag 4 oktober 2015

Björkdunge på gång!

När byggandet för tillfället ligger nere passar plankpojken på att ta tag i designandet av trädgården...


Har haft två gamla lärkträd på tomten som i några års tid har varit stendöda. Den ena fälldes och den andra ska få stå i vinter för vidare utvärdering. Lite liv finns på toppen av lärken och finns det liv, finns det hopp...


Sedan har vi björkdungen som ligger på baksidan mellan sommarängen och gäststugan. Har haft stora planer för denna skogsplätt, mycket för att det även är utsikten från blivande arbetsrummet!


Eftersom sommarängen blommar på sommaren, tänkte jag att björkdungen ska blomma under våren :o)
 

Jag har valt att plantera en massa vita påskliljor i dungen, som förhoppningsvis ska titta fram i vår! Jag tog en näve åt gången ( 5 st) och kastade ut dem. Sedan planterade jag knölarna där de landat! Lite letande blev det bland löven...men är så tacksam gör att jag för en gångs skull tänkte först och kastade sen...


Hade jag kastat alla 40 knölar på en gång, hade nog chansen att hitta dem för plantering minimal! Självklart hade jag hjälp av chefen som för en gångs skull tog en mer aktiv roll i jobbet...det visade sig nämligen att det var superkul att jaga knölarna ;o)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar