torsdag 18 oktober 2012

Plankpojken jobbar kväll och helg


Som ni säkert förstått så går jag och farsan omlott på bygget. Vilken tur att farsan har varit så fiffig att han fixat belysning på bygget. Kan vara bra då plankpojken har kvällsskiftet. Vi brukar träffas i dörren och då passar farsan på att ge instruktioner och få upp lite material till andra våningen.


Ibland är det en mindre glad överraskning som under dagen har anlänt till gården. Denna gång möttes jag av en släpkärra full med grus. Denna skulle spridas som grund i ladan där traktorn står i vinter.



Resulterade i en och annan arbetsskada men då jag är min egna chef på bygget är det väl bara att bita ihop :o) och vänta ett par kvällar innan nästa kärra grus hämtas och töms! Farsan har istället gett mig i uppdrag att måla till sin stuga. För farsan bygger inte bara hos mig på dagarna. Han gör om sin och mammas stuga på fritiden. Färgburken behövde tömmas och plankpojken behövde mindre tid att planera vidareutveckling av stugan/huset, soon to be, minst herrgården... Farsan småskrattade när jag sa att det snart inte räcker att lusläsa Lantliv, bör nog bytas till tidningen Gods & Gårdar...



Ei lankkupoikakaan ole aivan töitä vaille ollut viime viikolla. Soraa on levitetty traktorin alle ja siitä on lankkupoika saanut aika pahan työtapaturman. Ei paljoa vaan omana pomona kannata ilmoittaa vaurioita eteenpäin :o) Sisulla kärry tyhjeni ja sitten oli parempi siirtyä maalaushommiin. Rimoja tuli maalattua nippu, faijan ja mutsin mökille lähinnäkin. Faija ei vaan rakenna minun taloa, kun aikaa jää niin hänen ja mutsinkin mökki saa hoitoa. Faija ei tämän takia uskalla pitää lankkupoikaa työttömänä montaa tuntia iltaisin. Lankkupoika kun aina vaan hakee lehdistä uutta inspiraatiota joka saa faijan harmaantumaan etuajassa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar