måndag 21 december 2015

Blomsterprakt på bygget!

När det saknas tapeter och innerväggar får man göra det bästa av julstöket och stämningen.



 Det är inte så att man går all-in med tomtar...men lite fräscha julblommor är ett måste i plankpojkens hem. I hallen har jag amaryllis i vas tillsammans med tallkvistar. Doftar ljuvligt och är vackert välkomnande! 


Självklart har jag hängt upp en mistel...jultomten kanske är en riktig hunk och man kan stjäla till sig en puss ;o)


Biblioteket pryds av några hyacinter i en glasskål på fot. 


I arbetsrummet har jag planterat om en fantastiskt vacker julros i en gammal korg som jag hade på vinden. När det är ett bygge här hemma vill man inte slänga jättemycket pengar på inredning mitt i bygget. Man tager vad man haver, köper några blommor och planterar själv, så blir det absolut ekonomiskt försvarbart :o)


I vardagsrummet har jag hyacinter och vit höstglöd. Höstglöden byter under våren namn till våreld. Vet inte vad den vita heter som finns till jul. Har döpt min till julefrid :o)


I köket har jag en amaryllis i vas som lite uppmuntran till de kommande två dygnen som jag ska hänga här. Matsalen som är det rummet där det kommer att tillbringas mest tid i jul med familj och vänner. Här har jag köpt två enkla 10-packsbuketter med rosor som jag arrangerat i en skål tillsammans med eucalyptuskvistar. Så vackert och doftar fantastiskt!


Och på matbordet, här är det röda tulpaner som gäller! Med rosen är tulpanen min absoluta favoritblomma! 


Nu är det dags att gå ut och leta på en gran. Har inte bestämt mig för i vilket rum den ska vara, det får visa sig när jag hittat den. Ett som är säkert, hjälp kommer jag få av chefen, precis som med blomsterarrangemangen...bara farsan som tagit ledigt ;o)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar