tisdag 25 december 2012

Plankpojken semestrar igen medans farsan sliter

Plankpojken har varit på semester i solen medans farsan har slitit på med bygget. Har hämtat inspiration från både soluppgångar och solnedgångar i 25 graders värme på Teneriffa. Farsan har under tiden slitit på med skorstenen och isoleringen i motsvarande kyla.

 
Innan jag åkte var måttbandet framme och självklart var skorstenen de behövande 10 cm från takstolen. Måste erkänna att plankpojken hade viss oro över detta, medans farsan självklart hade tokkoll på läget! Som sagt, plankpojken lämnade kylan i Dalaskogarna och lämnade över bygget i farsans trygga händer.
 
 
Sol och bad och fantastiska färger. Skulle bli en "inspirationsresa", men måste nog erkänna att bygget var det sista jag tänkte på då jag plaskade i Atlanten. Solnedgångarna var fantastiska och energifyllda i sällskap av kära kusiner.
 

Och allt detta medans farsan färdigställt kaminen och isolerat väggen bakom mot blivande trapphuset.
 
 
 
Har insett att svart skorsten var fel val till kaminen. När den beställdes i höstas så var det nog plankpojken som valde färgen, utan insikt om hur mycket den skulle synas. Inga problem säger farsan, han får göra en ny i samma färg som luckorna....så av kaminpaketet vi köpte kommer det inte vara alltför många originaldelar vara kvar när det är dags att elda första brasan...


En semester när man försöker hitta ny kraft, är ingen semester utan ett vandringsstråk. Tyvärr var ravinen stängd för dagen så jag passade på att klättra upp på berget bakom. Med andra ord behöver plankpojken en ny semester på Teneriffa snart, ravinen måste ju ses! Trots att toppen ovanför ravinen bjöd på en fantastisk utsikt!


Innan jag for hade jag ett bekymmer om var tavlorna skulle hängas i sovrummet. Inser att det blir lite väggplats på vettig höjd! Där man skulle kunna hänga en tavla tycker farsan att vi ska bygga ett infällt vedställ. Inser själv att det blir snyggt, men vi köpslår om enda väggen som är lämplig för en tilltänkt tavla. Fick mig dock ett gott skratt när jag kom hem och farsan hade visat att en tavla kunde hängas på väggen mitt emot. Dock i lite mindre format än tavlan jag redan äger....


Eftersom detta inte är en reseblogg, ska jag bespara er fler bilder från Teneriffa. Har tidigare berättat att jag har en djurpark utanför mitt fönster med, svanar, tranar, björn, varg, hjort, rådjur, räv och Hälge som kikar in emellanåt. En kompis saknas dock, men var tvungen att lämna han kvar på ön. Hade inte råd att betala övervikten på planet :o)


 God Jul och God fortsättning önskar dock vi från bygget! Pst! Chefen är nöjd över att han inte fick en till arbetare att hålla i styr :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar