torsdag 10 september 2015

Plankpojken goes romance ;o)


Har unnat mig en tokledig torsdag från jobbet! Lite vardagslyx firas bäst med Kanariska godsaker och en och annan insikt om vem plankpojken egentligen är... 
 
 
Självklart blir middagen så mycket bättre om man plockat den från egna grönskaslandet! Inser dock att det vankas jobb för helgen...det mesta behöver snart skördas för Herr Frost är på gång! Idag skippade vi de smugglade potatisarna från Teneriffa, men till helgen ska de upp på middagsbordet :o)
 

Sedan till det jobbiga, vitmålade möbler i ett grått rum...har bara känts sådär hela vägen! Blev påmind om att kära kusin lagt ut ett inlägg om att använda sig av spetsgardiner då man målar om en byrå. Plankpojken tog fram sprayflaskan och satte igång...ser sött, gulligt, och så romantiskt ut...och faktiskt ut som nåt som skulle kunna tilltala en plankpojke! Ser mig själv som stabil, rustik, något halvtråkig, grå, brun och svart ut, men måste nog ge mina vänner rätt! Det finns en romantisk och faktiskt en lite halvrosa mjuk sida inbäddad i mig långt där inne nånstans, trots att jag själv inbillar mig något annat :o) Passa er, snart kanske jag drar till varmare breddgrader, skaffa mig en karl och en bar med paraplydrinkar på beachen...det känns lite lagom rosa och halvromantiskt så man vet aldrig :o)
 
 
Dags att trilla ned på jorden igen efter förmiddagens drömmar och sätta igång med det man borde göra...lite målande utomhus...

 
...och lite målande inomhus tar ner plankpojken från drömmarnas land! Bara att bygga på, en arbetsdag kvar på veckan och sedan kan man fortsätta jobba på bygget. Slut på dagdrömmarna för imorgon kommer farsan tillbaka från sin semester...han blir inte imponerad av en blommig byrå...han förväntar sig nog snarare att kortsidan till huset är klar!!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar