onsdag 9 september 2015

Hur tänkte jag nu?

När man bygger hus från grunden är det bästa att man får bestämma hur man vill ha det! I åratal har jag sökt inspiration i naturen, i andra länder, i tidningar och annan media. Mycket engelska influenser har det blivit med mörka golv och bjälkar i taken...nåt hände dock med arbetsrummet/gästrummet! Det blev ett gråmålat golv och grå tapet med färgglada resväskor!


Älskar rummet, men inser att det behöver lysas upp med ljusa möbler...så medans jag målar lister till sovrummet, passar jag även på att måla en byrå vit. Och medans byrån målas vit, tvekar jag om det är vita möbler jag vill ha...sängen är ju redan vitmålad. Tuffa beslut som ska tas med inredningen, fixa till de gamla möblerna eller dra på spenderarbyxorna och kika på nytt..voi, voi...tur att farsan är på semester och chefen redan hunnit gå i vinterdvala...annars hade det nog kunnat vara lite småirriterat på bygget ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar