fredag 11 september 2015

Byrån kläddes i raffset :o)


En gammal gedigen träbyrå skrek efter ny klädsel! Eftersom byrån ska in i gråa arbetsrummet blev valet av färg återigen antikvitt!
 
 
Då det redan är mycket vitt på möblerna i rummet tänkte jag plocka upp det gråa i byrån! Målade lådorna med samma grå färg som golvet är målat med. 


Tog en gammal spetsgardin som jag lade över lådan och sedan använde jag sprayfärg. Jag valde att inte spänna fast gardinen på lådan då jag tänkte att det skulle öka risken att färgen skulle flyta ut. Första lagret sprayfärg tyngde ned gardinen och sedan hölls den på plats av sig själv. Jag följde anvisningarna på sprayburken, förutom att jag sprayade flera tunna lager färg efter varandra. 


 

Såhär fint blev det med grå bakgrund och antikvit sprayfärg. På med nya knoppar och in med byrån i arbetsrummet!
 

Blev sött, gulligt, romantiskt då nygamla byrån kläddes i raffset! Ska tänka igenom noggrant vilken tavla som ska hängas ovanför byrån, finns risk för sötchock i arbetsrummet annars ;o)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar