torsdag 10 augusti 2017

Plankpojken är på rymmen

Då var det dags att dra på rymmen igen. Om inte annat så för att hitta lite ny inspiration och vad kan då bli bättre än vandra i Italien. Ni kanske tycker att plankpojkens sökande efter inspiration tar mer tid i anspråk än själva byggandet...kan nog vara så efter några års slit! Denna resa handlar mer om att kyla ned sig, medans Plankpojken räknar ned på att huset ska bli klart planerar farsan och chefen nya projekt! 


Farsan kom till bygget för några veckor sedan som en glad fyraåring som ville visa en häftig leksak på nätet. Farsan tycker bestämt att vi har ett stort behov av en barksåg på bygget! Plankpojken har nämligen letat efter en liten timmerstuga för gäster. Varför ska man köpa en stuga när man kan bygga den själv, resonerar farsan. Ingen brådska dock, först behöver ge oss ut i skogen och avverka timmer till stugan...ni förstår själva...detta projekt kommer att ta mer än en kvart så om ni har lika tokig familj som Plankpojken undvik för fasiken Cowboykåken på SVT! Det är orsaken till att Plankpojken behöver coola ned sig i ett stekhett Riomaggiore :)
 
 

Man kan inte annat än imponeras av byggnaderna och färgerna här nere i kusten. Inser att jag själv genom åren blivit löjligt skandinavisk. Något annat som det finns gott om är fantastiska stenmurar och stenväggar! Tänkte göra en beställning åt farsan, en del av ladans väggar kunde gott byggas av sten ;) som jämvikt till alla timmerstugor han planerar bygga på gården :)
  

Självklart ska jag inte bara hitta mer jobb åt farsan! Själv ska jag nästa år bära ut lite mer av mina gröna växter! För oj så vackert och det känns som ett rimligt och genomförbart mål för Plankpojken under 2018...

 

...kanske att jag t o m kan bygga en trappa upp till  garagevinden...med hjälp av farsan förstås...så jag har någonstans att ställa alla grönskande krukor jag bär ut!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar