lördag 29 juli 2017

Verandabygge

 

På husets framsida var vi färdigställt en veranda. Det är inredningen som saknas och planen är att det ska gå i blått och vitt. Tänker att husets första rum säger nåt om den som bor där...så det behöver ju komma fram att jag är en finsk 08:a som förvirrat sig till Dalaskogarna ;o)


Basen är neutral. Jag har kommit så långt att jag hittat ett bord och stolar som behöver kärlek och på bästa Ernst-manér kännas in. Har blivit min grej, inte bara ett bra sätt att dra ned stressnivån och tänka igenom om det vart bra...perfekt också om man inte vill jobba ihjäl sig under semestern :o) 
  

Hittills är jag mest nöjd över golvet vi lagt in. När vardagsrummet revs sparade vi så mycket som möjligt av det gamla trägolvet som fanns längst ned mot sandgrunden. En del av golvet var förstört så det behövde rivas upp. Glad att det inte blev sparken för gott utan bara en omplacering :o) det blev ingen omplacering till elefantkyrkogården på Regeringskansliet, tvärtom fick golvet en ny mer framträdande  roll på scenen. Är så nöjd över att golvet under alla laminatgolv och plastmattor idag får välkomna in gästerna!

 

 50 år av liv och tassande fötter har gett sina spår som det ska. För att respektera åldern på golvet och inte dölja det med en ny maskering har jag bara slipat det försiktigt och oljat in golvet. 

 

Vill bevara så mycket så mycket som möjligt av det gamla och så är det väldigt ekonomiskt! Hade ett köpstopp i ett år för länge sedan och det fick mig att tänka till hur jag framförallt konsumerade varor. Det har följt med i byggandet. Och som gudsonen säger,  en del åker och köper möbler till sin veranda...du går till din lada och fyndar...så hur möblerna skramlats ihop blir ett nytt inlägg lite senare! Chefen som ansvarar för budgeten är mycket nöjd!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar