tisdag 6 december 2016

När aldrig mer bara blir ett uttryck!

 

Då har plankpojken äntligen gjort ett handtag på bygget igen! Betsat och vaxat golv igår och idag. Det är lite roligt att jag alltid faller i samma fälla. Sjukt egentligen att tänka sig att detta var fjärde golvet som jag gett mig på, ett har oljats in och ett har målats. Varje gång jag håller på och betsar tänker jag att aldrig mer! När sedan ett nytt golv blir klart och farsan frågar vad jag ska göra med det, så kommer det som en självklarhet att det ska betsas...eftersom allt som farsan bygger här i huset blir tokbra så måste det ha blivit tokfel när plankpojken tillverkades...märkligt det där! 

 

Bara så nöjd med resultatet, sparade säkert en hel del genom att göra det själv. Såpass att jag kanske kan investera i några storlekar större Kelim-matta och en riktigt stor soffa om några  ojämnheter i golvet behöver döljas. Gillar ju storslagenhet, ni ser ju att jag gått helt bananas med julpyntet i år ;o) Har inte hunnit hänga upp julgardinerna än men lever ju numera ett stressfritt liv så tänkte chilla upp dem. Tänker att det inte är jättebråttom, förra året hängde julgardinerna med till midsommar :o) 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar